Na początku lutego 2018 r. w stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach, odbyła się ceremonia położenia stępki pod nową jednostkę typu ropax dla armatora Stena Line. To tradycyjne morskie wydarzenie symbolizuje początek budowy statku i jednocześnie rozpoczyna etap montażu kadłuba.
– To ważny kamień milowy w naszym arcyciekawym projekcie budowy nowych statków. – powiedział uczestniczący w wydarzeniu Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line. Zgodnie z tradycją, podczas uroczystości pod stępką umieszczono monety „na szczęście”. W tym wypadku było ich aż cztery: funt brytyjski, euro, korona szwedzka oraz juan, symbolizujące planowaną trasę nowego statku, armatora oraz stocznię.
Harmonogram budowy nowych statków przewiduje ich dostawę armatorowi w roku 2019 oraz 2020. Jednostki te będą aż o 50 proc. większe niż standardowe promy typu ropax.
Nowe statki typu ropax zostaną wprowadzone na połączenie Stena Line na Morzu Irlandzkim. Jest to kluczowa, strategiczna inwestycja, która ma umacniać działalność Stena Line w tym regionie.
– Widzimy pozytywne perspektywy na przyszłość i przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych, więc jest to ważny, strategiczny krok, który pomoże nam przygotować naszą firmę do wykorzystania tego przewidywanego wzrostu. – dodaje Mårtensson.