W nieco zmienionej formie ukazał się kolejny, drugi w tym roku numer Obserwatora Morskiego.
Tematem głównym numeru jest Raport Portowy. Piszemy tu o tym, że 2017 rok wszystkie największe polskie porty zamknęły rekordowymi przeładunkami. To powoduje optymizm, ale także zapowiada inwestycje. W Gdańsku rozbudowuje się terminal DTC, w Gdyni stawiają na bazę promową, w Świnoujściu firma Multi Projekt kończy budowę wielkiego elewatora dla OT Port, a Szczecin czeka na pogłębienie toru do 12,5 m, co jeszcze bardziej zintensyfikuje przeładunki.
W numerze piszemy też o szansach i perspektywach budowy polskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim i pracach legislacyjnych dotyczących tej branży.
Z informacji, jakie otrzymaliśmy z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, najważniejszą jest ta o utworzeniu specjalnego funduszu, który jest dedykowany modernizacji i utrzymaniu szlaków śródlądowych.
W tematyce drogowo-inwstycyjnej znajdziecie obszerny tekst o stanie budowy drogi ekspresowej S3 – Świnoujście – Lubawka oraz jej czeskiego przedłużenia D11 do Pragi. Co już zrobione, na jakim etapie są trwające inwestycje i kiedy pojedziemy nowymi odcinkami.
Jak zwykle spoglądamy także w przeszłość. Tym razem opisując piórem Krystyny Pohl zatonięcie m/s Busko Zdrój w relacji jedynego marynarza, który przetrwał katastrofę sprzed 33 lat.
Oczywiście to tylko namiastka kilkudziesięciu artykułów, które zamieściliśmy w nr. 2/117 Obserwatora Morskiego. Zapraszamy do lektury.